רישיון לטרקטור – מחיר הפרוצדורה

רישיון לטרקטור – מחיר הפרוצדורה

רישיון לטרקטור הינו סוג מסוים של רישיון שמחייב למידת קורס עיוני ומעשי ומעבר של מבחן תיאוריה וטסט. לא משנה איזה סוג של רישיון כבר יש לכם, גם אם למשאית כבדה, הרי שתאלצו להוציא רישיון נוסף וייעודי עבור טרקטור אם תרצו לנהוג עליו לצרכי פרנסה. למרות שנדמה בשוגג כי מדובר בהוצאה כבדה, ניתן למעשה תוך זמן קצר ובעלות משתלמת לכל כיס לזכות ברישיון הנכסף. בשורות הבאות תקבלו את כל המידע על רישיון לטרקטור (מחיר, לו"ז וכו').

רישיון לטרקטור – הלו"ז

על מנת להתייצב לטסט ולעבור את הבחינה לרישיון לטרקטור יש לעמוד בתנאים הבאים :

• מסמכים – טופס 18 חתום של משרד התחבורה.
• בדיקות – אישור מרופא משפחה ובדיקת עיניים במכונים המורשים.
• קטינים – אישור הורים חתום.
• תיאוריה – מעבר קורס תיאוריה על טרקטור ועמידה במבחן חיצוני של משרד התחבורה.
• מעשי – עמידה במבחן המעשי לאחר התנסות מעשית בנהיגה על טרקטור באחד מבתי הספר לנהיגה המורשים לכך (רשימה נמצאת באתר משרד התחבורה).

לו"ז זה הינו מחייב ולא ניתן לדלג על שלבים בו. למעשה, לא ניתן לגשת לטסט מבלי לעבור קורס מתאים באחד מבתי הספר המורשים. יש לציין כי המבחן המעשי בסופו של דבר מתבצע בתי הספר עצמם, בפיקוח בוחנים של משרד הרישוי.

סוגיית המחיר

כאשר מעוניינים להוציא רישיון לטרקטור, מחיר התהליך נגזר מעלויות קבועות ומשתנות. העלויות הקבועות הן האגרות השונות כגון אגרת בחינת התיאוריה (43 שקלים) ואגרת בקשת הוצאת הרישיון לאחר מעבר הטסט (132 שקלים). מעבר לכך יש לעבור את הקורס בהצלחה וזוהי למעשה העלות המשתנה שנקבעת על ידי בית הספר שתבחרו ,אך יש לציין כי ההבדלים אינם משמעותיים בין בתי הספר השונים. ניתן להגיד כי העלות נעה בין 1800 שקלים ל- 2200 שקלים לקורס רישיון לטרקטור – מחיר משתלם בהחלט כאשר מחשבים את אפשרויות הפרנסה הרבות שתפתחו לעצמכם. מה עוד משתנה בין בתי ספר שונים? ובכן, כל בית ספר לנהיגה יציע תנאים שונים עבור הסטודנטים שלו, לכן על כל אחד שמתעניין בהוצאת רישיון לטרקטור לברר מספר פרטים לפני ההתקשרות בפועל :

• צוות – חפשו מקום המעסיק מורים מהמעלה הראשונה ובעלי ניסיון רב.
• מתקנים – בררו מראש האם מדובר בכיתות ממוזגות והאם בית הספר מציע מגרש האימון גדול, בטיחותי ומתוחזק.
• שירותי תרגום – בארצנו מדוברות שפות שונות ואף ישנם עובדים זרים רבים. לכן חשוב מאוד לוודא כי בית הספר תומך בלימוד דוברי שפות זרות שכן משרד התחבורה מאפשר היעזרות במתורגמן בזמן הלימוד והמבחן עצמו.

בנוסף חשוב מאוד לברר מהי העלות הנוספת במידה ולא עוברים את המבחן המעשי ויש צורך בשיעורי תרגול נוספים טרם ההגשה למבחן הבא. בהצלחה!

Written by GoArticle

Leave A Reply

דילוג לתוכן