טיול מאורגן: דברים מעצבנים ואיך להתגבר עליהם

אם אתם מתכננים לסגור טיול מאורגן בחו"ל, חשוב שתדעו שיש כמה דברים שיכולים לעצבן אתכם בטיולים מסוג זה. הנה כמה דוגמאות למצבים כאלו ודרכים להתמודד עימם:

תמיד יהיה זוג שמאחר – כולכם ישובים באוטובוס כמו ילדים טובים, מחכים כבר ליום מלא בחוויות מדהימות ונופים מרהיבים. כרגיל, יש זוג שמאחר בקביעות ומאלץ את כולם להמתין לו. מה עושים?
הפתרון: לדבר עם המדריך של טיול מאורגן, כדי שיבהיר לאותו זוג: מי שמאחר, יצטרך להגיע למקום היעד באופן עצמאי.

אינכם שוהים די והותר זמן בכל אתר – טיול מאורגן ייקח אתכם למספר רב של אתרים וכל יום יהיה עשיר בחוויות רבות. מצד שני, לפעמים אתם רוצים לשהות יותר זמן באתר מסוים, אבל אתם כפופים ללו"ז של מדריך הטיולים. ברוב האתרים שתבקרו תזכו רק ל"טעימה קטנה". מהר מאוד יקחו אתכם לאתר הבא, כדי שתספיקו לראות כמה שיותר.
הפתרון: בכל יעד שאתם מבקרים, נסו לנצל את הזמן בחוכמה, אל "תתמרחו". תקתקו את הזמן. כך לא תרגישו תחושת פספוס והחמצה.

אתם עלולים להיתקע עם אנשים שאינכם אוהבים – אינכם יכולים לבחור את חברי הקבוצה עימם תבלו שעות ארוכות וימים שלמים. הקבוצה תכלול אנשים מכל הגילאים, המינים והקצוות, שלא תמיד ימצאו חן בעיניכם. בנוסף, בכל קבוצה תמיד יהיו את החכמולוגים שלא מפסיקים להתווכח ולא מפסיקים לשאול שאלות, גם בזמן הכי לא מתאים.
הפתרון: היו ניטראליים ואדישים. אל תתעצבנו בגלל זוטות.

אין אפשרות לגמישות – לא תוכלו לשנות את המסלול, שנקבע מראש ע"י חברת הנסיעות. התכנון המוקפד של לוחות הזמנים לא יאפשר לכם שום אלתור. למשל, אם בא לכם לקחת פסק זמן ארוך לשופינג באיזו עיירה קסומה שאתם מבקרים בה, לא תוכלו לעשות זאת. תצטרכו להיות צמודים לתוכניות, שנקבעו בלי התחשבות בטעמכם האישי. בטיול עצמאי, לעומת זאת, יש מקום לגוון ולשנות את המסלול בהתאם למצב רוחכם ולטעמכם.
הפתרון: כשבודקים דילים של טיולים מאורגנים, השוו ביניהם, בדקו היטב מה הלו"ז והאתרים המוצעים ובחרו את הטיול שהכי קרוב לטעמכם. כך תרגישו שיש לכם שליטה כלשהיא על התנהלות הטיול.

קשה לקום בבוקר – התכנון המוקפד של לוח הזמנים יכפה עליכם לקום מוקדם בבוקר. יהיה לכם קשה לקום כל כך מוקדם, דווקא בחופשה שלכם.
הפתרון: כדי שתצליחו לגרד את עצמכם מהמיטה בבוקר, כדאי ללכת לישון מוקדם יחסית ולהימנע משתיית אלכוהול.

עייפות – חברת טיול מאורגן תיקח אתכם למספר רב של אתרים וארצות שונות. הריצה המטורפת להספיק כמה שיותר, בסופו של דבר תתיש אתכם.
הפתרון: בחרו בטיול מאורגן יחסית "איזי", כמו טיול לאנשים מבוגרים יותר.

*** מוגש בחסות סביב עולם – תיירות ללא גבולות בארץ ובעולם.

Written by נמרוד

Leave A Reply

דילוג לתוכן