דורבן בעקב: טיפולים עממיים מרחבי העולם

דורבן בעקב: טיפולים עממיים מרחבי העולם

כולנו יודעים שמרק עוף הוא התרופה הטובה ביותר לשפעת. אך מעטים יודעים שגם לבעיה של דורבן העקב קיימים טיפולים עממיים רבים ו"תרופות סבתא" למיניהן. הטיפולים אולי נשמעים מוזרים בחלקם, אך היות ואנשים אשר יש להם של דורבן בעקב עלולים לסבול מכאבים, והיות ולעיים לוקח זמן עד שמרפאים דורבן באמצעים מודרניים יותר- כדאי בכל זאת לנסות את הטיפולים הבאים. אם לא יועיל- זה בטח לא יזיק.

חומץ תפוחים: בתרבויות אירופאיות רבות נהוג להשתמש בחומץ תפוחים להקלה על כאבים בחלקים שונים של הגוף. גם במקרה של דורבן, תתפלאו לגלות שזהו טיפול ביתי מוצלח. כדי להקל על כאבי דורבן בעקב בעזרת חומץ תפוחים, ניתן לחתוך נייר פשוט בצורת העקב, ולהספיג אותו בחומץ. תוכלו להניח את הנייר בתוך הגרב שלכם במשך כמה ימים- ולזכות בהקלה בכאב.

מים עם כלור: בתרבויות מסויימות, מקובל להשתמש בכלור מומס במים להקלה על דורבן העקב. יש לזה אפילו הסבר הגיוני למדי- הכלור מחטא את האזור- מה שעשוי למנוע דורבן מלפתח דלקת מכאיבה בעקב.

דבש מלכות: התערובת של דבש מלכות (הידוע אפילו בתרבות המערבית בסגולותיו הבריאותיות) עם חומץ תפוחים ואבקת סודה לאפייה נחשבת גם היא במקומות מסויימים כטיפול חיצוני טוב עבור דורבן בעקב. לסודה יש אפקט מחטא מאוד ומרגיע, ולכן ייתכן שהיא עוזרת בשלילת התפתחות דלקת סביב דורבן- בדומה לכלור (אפילו הרפואה המודרנית ממליצה לעיתים על חיטוי חיצוני של הגוף באבקת סודה- למשל עבור מתבגרים הסובלים מפצעונים).

עלי כרוב: עלים טריים של כרוב ירוק מומלצים גם הם כטיפול ביתי במצב של דורבן בעקב. תוכלו לעטוף את אזור הדורבן בעלים שטופים ומיובשים, ולהחזיק אותם במקום באמצעות תחבושת או פיסת בד. (עלי כרוב ידועים ביכולתם להוריד נפיחויות, ולכן הם מהווים מרכיב בסיסי בתרופות סבתא רבות).

שמן קוקוס: טיפול עממי ששורשיו נטועים כנראה באפריקה הצפונית, כולל עיסוי של דורבן בעקב באמצעות שמן קוקוס, בשילוב בליעת תמציות קוקוס הנמכרות בחנויות הטבע.

שמן פשתה: חיתולי בד לבנים פשוטים, טבולים בשמן פשתה, מהווים גם הם טיפול ביתי עממי להקלת כאבי דורבן בעקב. עליכם לכרוך את הבד סביב העקב ולהשאירו שם במשך כמה שעות.

כמון: התבלין הפשוט הזה נחשב כמחטא חיצוני ופנימי וכמקל על כאבים, ולכן הוא מומלץ עבור דורבן העקב. תוכלו לבלוע כף כמון מהולה במעט מים דבר ראשון על הבוקר- על קיבה ריקה (מומלץ מאוד גם לטיפול בכאבי בטן, בעיות עיכול, שיעולים ועוד).

זרעי פשתן: הרפואה העממית מחשיבה אותם כמחטאים ומקלי כאבים, ולכן מומלץ להניח באופן קבוע זרעי פשתן על דורבן בעקב- גם כדי להקל על הכאבים וגם כדי למנוע התפתחות דלקת.

סידן: צריכת מזונות עשירים בסידן (כמו מוצרי חלב) נחשבת לטיפול ביתי מצויין במצב של דורבן, ובאופן כללי נחשבת לבריאה מאוד ומומלצת על ידי הרפואה המערבית והעממית כאחד.

תה מצמח האלפאלפה: האלפאלפה הינו צמח ירוק הנחשב כבריא מאוד. לפי הרפואה האלטרנטיבית, שתייה יומית של תה אלפאלפה יכולה לעזור בהקלה על כאבים של דורבן העקב.

רפואה שלמה!

*** מוגש בחסות טיפול בגלי הלם  – הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חדשני, מוכח מדעית ואפקטיבי ביותר, אך עם זאת הוא חייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע. הטיפולים מתקיימים ב"מרפאת מומחים משולבת” המתמחה בכאב ומאגדת בתוכה את מיטב הרופאים המומחים בצפון הארץ ביניהם אורתופדים מומחים, נוירולוגים, כירופרקטים ועוד מטפלים רבים ושונים.

Written by נמרוד

Leave A Reply

דילוג לתוכן