לימודי רפואה ומדעי ההתנהגות מגיעים ממקור אחד: הרצון להבין, לאבחן ובסיכומו של דבר לעזור ולשפר את האדם. אנשים הפונים ללמוד מקצועות אלו הם אנשים החשים בקריאה לעזור במהלך עבודתם המקצועית לאנשים חולים או לאנשים הנמצאים בצרה.
לימודי הרפואה הם בין הלימודים העתיקים ביותר בהיסטוריה. נכון שהם עברו מהפכים רבים לאורך השנים ולאורך הדורות, אך כבר משחר ההיסטוריה הוכשרו אנשים בתור מרפאים לאחר הכשרה ארוכה ומתאימה והורשו לטפל בחולים רק לאחר שהוכיחו את הידע המקצועי שהם רכשו בעמל רב.
מדעי ההתנהגות הוא תחום חדש יחסית וייחודי לשלהי המאה ה-20. נכון שלאורך ההיסטוריה רבים ניסו לתהות על פשר התנהגות האדם, אך התחום לא נלמד בצורה שיטתית באף מקום והושאר במידה רבה לפילוסופים ולסופרים לתת את פרשנותם.