סוככים: טיפים לקנייה

שוק עשיר בהיצע הוא ברכה ללקוח, כך מקובל על הציבור ועל מומחי הכלכלה כאחד. לעיתים, עם זאת, הלקוח מרגיש ששפע של היצע יכול דווקא להערים קשיים כאשר צריך לבחור מוצר אחד מתוך שפע גדול של סוגים. דוגמה טובה לכך היא המגוון הגדל והולך של סוגי סוככים שניתן למצוא כיום בשוק. הלקוח שמעוניין לקנות סוכך עלול ללכת לאיבוד בין כמויות ההיצע הגדולות ולא לדעת איך לבחור את הסוג הנכון ביותר. הצרכן הזהיר זקוק לכמה קווים מנחים שיסייעו לו למצוא את הדרך לבחירת הדגם הנכון והמתאים עבורו. להלן ננסה להציע כמה קווי הנחייה כלליים שכאלה שאולי יוכלו להנחות את הלקוח המבולבל בנבכי המבוך העמוס בדגמים שונים ומשונים של סוככים.

הצעד הראשון שעל הלקוח לבצע הוא יצירת תוכנית. כדי שהלקוח יוכל לעצב לעצמו תוכנית קנייה של סוכך מתאים עליו להתחיל קודם כל בהגדרת המטרות שלו. לפני שהוא מתלבט בין סוכך מסוג אחד וכזה מסוג אחר, על הלקוח לדעת בדיוק מהן המטרות שלו שגורמות לו לצאת למסע החיפושים אחרי סוכך מתאים. האם הוא מחפש הגנה מפני שמש בלבד או גם מפני גשם? האם הסוכך נועד ליצור עיצוב או לקשט חלל כלשהו, או שמא המטרה שלו היא שימושית לחלוטין? האם הוא מעוניין בסוכך שינוצל למטרות פרסומת? על הלקוח גם להגדיר את הדרישות המינימאליות שלו מהסוכך: האם הוא מעוניין בסוגים של סוככים שמופעלים בצורה חשמלית או ידנית? כמו כן יש לדעת בדיוק מהם התנאים של המקום שבו הלקוח מעוניין להתקין סוכך. לא מדובר רק בגודל של המקום אלא גם בצורה שלו והסגנון שלו (עבור מי משעוניין גם בפן האסתטי של הבחירה ולא רק בפן המעשי.) כמו כן מקומות חשופים יותר לפגעי מזג האוויר מחייבים חיפוש של סוגי סוככים עמידים יותר שיחזיקו מעמד גם במזג אוויר קיצוני.

הצעד הבא של הלקוח הוא להגדיר את המסגרת התקציבית שלו. כדאי להתחיל בבדיקה של טווח המחירים של סוגים שונים של סוככים שקיימים בשוק כדי לקבל רושם כללי וראשוני על האפשרויות שעומדות בפני הלקוח ומהם הסכומים שבהם מדובר. מתוך הכרה של השוק הלקוח יוכל להגדיר לעצמו את הסכום שהוא מוכן להשקיע בהתקנת סוככים. השילוב בין הגדרת המטרות והמצב הקיים לבין קביעת מסגרת התקציב יוצר את תוכנית הקנייה של הלקוח שכעת יודע מהם הקווים שינחו אותו בבחירת סוג מתאים של סוככים – מתאים למקום שבו הם יותקנו ומתאים לכיסו של הלקוח.

חשוב לשלב את הרצון של הלקוח עם ההכרה של מה שמציע השוק. הלקוח יעשה בחוכמה אם הוא ינסה ללמוד את המושגים השונים הקשורים לתחום הזה: סוגים של סוככים, חומרים שבהם נעשה שימוש, ההתאמה למטרות שונות, החברות שקיימות בשוק, דרכי ההתקנה של הסוגים השונים והזמן שדורשת התקנה כזאת, עצות של מומחי עיצוב פנים וחוץ כדי לדעת כיצד להתאים מהבחינה האסתטית את הדגם הנכון למקום הנכון ועוד פרטים שונים שקשורים לתחום הזה ועשויים להועיל בבחירה נכונה של סוכך מתאים.

כמו תמיד, השקעה מעטה של זמן, סבלנות ומחשבה מבטיחה קנייה מוצלחת יותר ומדויקת יותר שלא גוררת איתה אכזבה וכישלון.

Written by אביב יועצים

Leave A Reply

דילוג לתוכן