מסחר באיביי: סוגים של סוחרים

איביי אוסף אליו המוני מוצרים והמוני מכורים. יש הרבה גישות למסחר באיביי וכל אחד יכול להחליט מה מתאים לו ואיך הוא רוצה לגשת אל המכירה באתר. בשורות הבאות נתאר בקצרה כמה סוגים עיקריים של מוכרים באיביי – מי שרוצה להיות מוכר אולי יגלה את הסוג המתאים לו יותר מכולם – את הגישה או האסטרטגיה העסקית הנכונה ביותר בשבילו.

החובבן

לא כל מי שמנסה למכור באיביי מנסה להפוך לסוחר מקצועני ומומחה. יש לא מעט אנשים שפשוט מבקשים למכור משהו – באופן חד-פעמי או מדי פעם – ולא להשקיע בכך יותר מדי מחשבה, זמן או אנרגיה. הם לא לומדים לעומק ולא מתיימרים להיות אנשי עסקים. אולי הם פשוט רוצים ליהנות קצת, למכור חפץ מיותר שיש להם בבית וגם לעשות קצת כסף בדרך. הם לא נכנסים ללחץ מהעניין ולא משקיעים בו יותר מדי זמן. הם לא מרוויחים יותר דמי וגם לא מפסידים בגדול.

המתמחה

אפשר לבחור תחום אחד ומוגבל שבו נתמחה ורק בו נעסוק. הסוחר המתמחה מוכר רק מוצר אחד או עוסק רק בתחום אחד מצומצם – ספרים ישנים, כרזות פרסומת משנות השישים וכן הלאה. ההתמחות יכולה להיות אפילו צרה מאוד והיא מאפשרת למוכר להתמחות בתחום אחד באופן מלא ומוחלט.

המתפזר

המוכר הזה בוחר בגישה הפוכה מהקודם: הוא מוכר מוצרים שונים מכל הסוגים ומשתדל לחפש עסקאות מוצלחות בכל מקום ובכל זמן. היתרון שלו הוא שהוא יכול לחפש מציאות בשטח גדול יותר ולכן הוא יכול להצליח יותר פעמים. החיסרון שלו הוא שחוסר המומחיות שלו עלול לגרום לו ליפול בגלל טעויות שנובעות מחוסר ידיעה.

הגמיש

כיוון שתחומים שונים או מוצרים שונים זוכים לפופולאריות משתנה, גם המוכר יכול להחליט להעביר את המומחיות שלו ממקום למקום. אם הכרזות משנות השישים כבר לא זוכות לביקוש גדול הרי שצריך להתמחות כעת בתחום אחר. המומחיות שלו לעולם איננה מוחלטת ועמוקה אבל הוא לומד כל תחום באופן מספיק כדי שהוא לא יעשה טעויות גדולות מדי.

הקשוב

איש העסקים הזה דומה מעט לצייד החבוי לו בסבך. הוא מסתכל, גולש באינטרנט, עוקב אחרי הדיבורים ברשת, מקשיב למה שמפתח בעולם ומחכה לגלות איזשהו מוצר שפתאום כדאי לקנות ו/או למכור. הוא מחכה לרגע הנכון ומבסס את הפעילות הלא-רצופה שלו על היענות מהירה לצרכים חדשים שמופיעים בשוק הגלובלי.

חשוב לזכור שאין אנחנו חייבים לבחור רק באסטרטגיה אחת ויחידה. ניתן בהחלט לשלב את הגישות השונות ולבחור בכל רגע נתון את הגישה הנכונה לנו. יש זמן שבו עדיף להתמחות במוצר מסוים ואילו בזמן אחר עדיף להתפזר על פני כמה תחומים.

גם הידע והניסיון שלנו משפיעים על בחירת הגישה שלנו. ייתכן ועם הזמן נמצא נישה מסוימת שמתאימה לנו יותר מכל נישה אחרת ולכן נבחר להתמחות בה. מצד שני ייתכן ודווקא הניסיון הגדל שלנו יאפשר לנו לעבוד בו זמנית בכמה תחומים בהצלחה גדולה או לזהות את המקומות שבהם מחכה לנו ההזדמנות העסקית הגדולה הבאה.

***

מוגש בחסות hoplaebay – מקפיצים אותך באינטרנט. על מה שרצית לדעת על מסחר רווחי באיביי במקום אחד. בואו לבקר!

Written by נמרוד

Leave A Reply

דילוג לתוכן