מטבח גינה: במה הוא שונה ממטבח בתוך הבית?

מי שיבחר מטבח גינה בדיוק כמו שהוא בחר מטבח לבית יעשה טעות גדולה. ישנם הבדלים משמעותיים בין שני סוגי המטבחים וההבדלים הללו צריכים להשפיע על הבחירה שלנו. מהם ההבדלים בין מטבח גינה למטבח ביתי שצריף להתחשב בהם כשבוחרים מטבח לגינה?

מטרות שונות, דגשים שונים

אחד מהדברים שאנחנו אוהבים לעשות מחוץ לבית – בגינה או בצר – הוא גריל, ברביקיו, על האש. לכן בהרבה מאוד דגמי מטבח גינה ניתן למצוא, למשל, גריל אבן מתאים ומשוכלל – משהו שעל פי רוב לא נתקין בתוך הבית. מטבחי חוץ נועדו קודם כל להכנת אוכל שאותו אנחנו מעדיפים לא להכין בבית ומילא הם צריכים להיות מצוידים בציוד המתאים לסוג הבישול הזה: על האש או איך שלא תרצו לקרוא לו.

מטרה נוספת של מטבח גינה היא לארח אורחים בחצר הבית. לכן עלינו לוודא שאנחנו בוחרים דגם של מטבח שיתאים לאירוח: לא קטן מדי כדי שנוכל להכין בו אוכל בקלות לאורחים אבל גם לא גדול מדי – דגם שיתפוס את כל החלל בגינה ולא ישאיר מקום לאורחים או יהפוך את הגינה לצפופה ולא נוחה לאירוח.

חשיפה לעולם שבחוץ

מטבח גינה שנמצא מחוץ לבית חייב להיות מותאם לעבודה מחוץ לבית: מחסה משמש למשל אבל גם הגנה מכל מיני מפגעים שיש בחוץ. כמו כן חשוב לזכור שכשאנחנו לא משתמשים בו עליו להיות מוגן ממזיקים שעלולים לגרום לו נזק. אם אתם רוצים לאחסן בו אוכל הרי שצריך לראות כיצד מגנים על האוכל – יותר קשה לעשות זאת מחוץ לבית מאשר בתוכו. אם יש בו מרכיבים יקרים צריך גם לחשוב על הגנה מפני גנבים ואורחים לא רצויים.

גם מבחינת הבלאי שלו, מטבח גינה עשוי לעמוד בפני בלאי שונה יחסית למטבח הביתי. מצד אחד הוא אמנם נמצא פחות בשימוש – אנחנו מכינים הרבה פחות ארוחות בחוץ ולכן הוא לא "מתבזבז" באותה מהירות כמו המטבח הביתי. מצד שני הוא חשוף לפגעי מזג האוויר ולכן הבלאי שלו עשוי להיות מהיר יותר. לכן עלינו לבחור חומרים שאינם רק יפים ומתאימי לעיצוב הגינה שלנו; עלינו לבחור חומרים שמתאימים לתנאים שבחוץ ושיהיו עמידים יותר בפני פגעי מזג האוויר.

לחיות בשלום עם הגינה

עיצוב המטבח שבחוץ הוא עיצוב שונה מעיצוב המטבח שבבית. עליו ל"הסתדר" עם הסביבה שלו ולהתאים לה. החומרים עשויים להיות שונים כך שהם יתאמו לעיצוב הגינה שלנו.

לחיות בשלום עם השכנים

בעוד המטבח בבית מוגן, לרוב, ממבטי השכנים הרי שהמטבח בחוץ חשוף יותר לחצרות ולגינות שמסביב. ייתכן ונרצה עיצוב שונה שיתאים לחוסר הפרטיות הזו. כמו כן, ריחות בתוך המטבח שלנו אולי לא מתגנבים אל השכנים אבל מטבח גינה חושף את הבישול שלנו לאף של השכנים. ייתכן ויהיה עלינו לחשוב על דרכים להגן על השכנים שלנו מפני ריחות הבישול שלנו (מישהו אמר על האש?) כדי לשמור על יחסי שכנות טובה.

 ***

מוגש בחסות איסמור – איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.

Written by נמרוד

Leave A Reply

דילוג לתוכן