חשיבות ה-Business Intelligence לארגון

בטקסט הקצר שלפניכם נדון בתחום של BI . כיום כבר ידוע כי מדובר על תחום שהינו קריטי להצלחה של כל ארגון באשר הוא.

המונח העברי התקני הוא בינה עסקית וזהו למעשה תחום בטכנולוגיית המידע שמתעסק בבנייה של מערכות שמסייעות לארגון או חברה כלשהי להפיק מידע בעל חשיבות עסקית מתוך הנתונים שנאספו על ידו במהלך הזמן.

מדובר על אינטגרציה של מידע היסטורי, מידע עדכני וכן תחזיות שונות שנוגעות לפעילות העסקית של הארגון. בעזרת כל הנתונים האלו אפשר לאתר ולבחון דפוסים שנוגעים לצורת הניהול של הארגון ולייצר דוחות ומסמכים שיקלו על ויסייעו לקבלת החלטות ניהוליות. הטכנולוגיות של בינה עסקית או BI כוללות כריית מידע, עיבוד אנליטי אונליין, מידוד וניתוח מנבא.

איך הכל התחיל?

ההיסטוריה של BI אינה ארוכה כפי שנדמה. למעשה, מערכות תומכות החלטה החלו לצוץ רק באזור שנות השישים של המאה הקודמת. רק במהלך שנות השמונים של המאה הקודמת החלו לצוץ מערכות תומכות החלטה בנושאים כמו תכנון פיננסי וגיליונות אלקטרוניים ובמהלך שנות התשעים נוספו מערכות BI, מחסני נתונים ועוד. מאז תחילת שנות ה2000 נוצרו כלים חדשים שאפשרו קבלת נתונים מהעובדים בארגון בזמן אמת. בשנים האחרונות התחום של BI תופס מקום מאוד מרכזי במערכות מידע. ככל שהגידול במידע שנצבר במערכות ממוחשבות רב יותר, ישנה חשיבות רבה להצגה ולריכוז של הנתונים הרלוונטיים. כל זאת על מנת להעניק משמעות למידע הכל כך רב הזה.

תהליך עבודה אופייני בתחום BI

ראשית יש להגדיר ולזהות את המידע שישמש במסגרת התהליך. בשלב הזה ממפים ומזהים את הנתונים שמהווים למעשה את הקלט לדיווח ולניתוח המקורות שלהם. המקורות יכולים להיות פנימיים כמו בסיסי נתונים וכן חיצוניים כגון בלוגים או דפי אינטרנט. לאחר מכן בונים את מאגר הנתונים ועל ידי ניתוח הנתונים במאגר מנסים להתחקות אחר דפוסים שיש להם חשיבות עסקית. השלב הבא הוא להגדיר את בעלי התפקידים שצריכים לקבל את הדיווח והשלב האחרון הוא הדיווח עצמו.

לסיכום

מערכות של בינה עסקית בסופו של דבר מאפשרות ניהול מידע נכון במובן הארגוני. על ידי מערכות BI יכולים המנהלים של הארגון להבין את העסק בצורה טובה יותר וכן להעמיק בהבנה של השוק בו הם פועלים. כך ניתן לקבל החלטות בצורה נבונה יותר תוך הבנה מעמיקה.

מדובר על ההבנה של הידע המצטבר והתרגום שלו להיגיון עסקי ולפעולות שונות שיקדמו את הארגון, החברה או העסק. בעולם תחרותי בו אנחנו חיים, אין שום אפשרות להסתמך על הייחודיות של החברה שלכם, על היכולות שלכם כאנשי שיווק או על המזל. על ידי מערכות BI תוכלו לאסוף נתונים, להפיק מהם את המידע הרלוונטי ולפעול בצורה מחושבת, מקצועית וחכמה. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את התחום מקרוב ולעשות בו שימוש. בהצלחה.

Written by GoArticle

Leave A Reply

דילוג לתוכן