על ניתוח שרוול קיבה והשלכותיו

על ניתוח שרוול קיבה והשלכותיו

אנו חיים בתקופה בה שפע מוצרי המזון פשוט אינו נגמר והעמידה בפיתויים כמעט בלתי אפשרית. תוסיפו לזה את האכילה שמתבצעת על בסיס רגשי, היעדר ביצוע פעילות גופנית והרי לכם כל הסיבות להשמנת היתר שמהווה חלק בלתי נפרד ממאפייני העולם המערבי. כאשר מדובר בהשמנת יתר קיצונית, נדרשת התערבות כירורגית שתעזור למטופל להשיל קילוגרמים רבים ממשקל גופו לאורך זמן. ניתוח שרוול קיבה נחשב לאחת האפשרויות היותר מומלצות ומייד תקבלו את כל המידע לגביו.

מה זה בדיוק ניתוח שרוול?

נפח הקיבה שלנו קובע במידה משמעותית כמה מזון נוכל לצרוך בארוחה בודדת. בנוסף, תאי הקיבה שלנו מפרישים בכל עת חומרים הקרויים "הורמוני רעב" כגון גרלין (Ghrelin) ולמעשה מתזמנים את צריכת הארוחות שלנו. ניתוח שרוול מאפשר לשלוט על שני המישורים הללו באמצעות כריתה של מרבית נפח הקיבה (80% עד 90% בממוצע) כך שהתוצאה הסופית היא תחושת שובע מהירה מאוד לאחר ארוחה, צריכת מזון פחותה ופחות תחושות של רעב בין הארוחות. הסיבה שהניתוח נקרא "שרוול" היא בשל המבנה הצר של הקיבה שנוצר לאחר הניתוח.

למי הניתוח מתאים?

אם מדד מסת הגוף של אדם עובר את ערך הסף של BMI מעל 35, הרי שהוא סובל ממשקל יתר קיצוני, שללא טיפול מתאים עשוי להסתבך עם השנים מבחינה רפואית ולכן הוא מועמד ראוי לניתוח שרוול קיבה. במידה וניסיונות עבר כשלו מבחינת השלת משקל ללא התערבות כירורגית ובמיוחד כאשר הופיעו כבר תסמינים נוספים הקשורים להשמנת יתר קיצונית (יתר לחץ דם, בעיות לב, היפרליפידמיה וכו'), בהחלט ניתן לשקול את ביצוע הניתוח.

מהלך הניתוח ותוצאותיו

ניתוח שרוול קיבה, בדיוק כמו ניתוחים בריאטריים אחרים, אינו מבוצע כיום על ידי פתיחת חלל הבטן אלא בשיטות לפרוסקופיות. זהו ניתוח זעיר פולשני אשר כולל יצירת מספר פתחים קטנים ברוחב של עד 1.5 ס"מ, דרכם מוחדר כל המכשור הלפרוסקופי, קרי מכשירי לייזר לחיתוך ומצלמת וידאו זעירה. הכירורג מסיר ומוציא מן הגוף את רוב מסת הקיבה ונותר ממנה כאמור איבר דמוי שרוול שלמעשה העניק לניתוח את שמו.

לאחר הניתוח הקיבה חוזרת לעבוד כהרגלה אך יש לצרוך מזונות שונים לפי המלצת הרופא המטפל, ראשית כל מזונות רכים ובהדרגה, קשים יותר. בסופו של דבר, הניתוח מאפשר להשיל ממשקל הגוף כ-70 אחוזים מהמשקל העודף תוך שנה וחצי מיום הניתוח וזאת במידה והמטופל גם סיגל לעצמו אורחות חיים בריאים יותר שכוללים התאמת תפריט תזונתי אישי, השלמת חסרים תזונתיים וביצוע פעילות ספורטיבית.

Written by GoArticle

Leave A Reply

דילוג לתוכן