קטגוריות
CRM מה חדש

איך מערכת ניהול קשרי לקוחות מסייעת לשיווק נכון וחכם?

שיווק הוא אתגר רציני ביותר העומד בפני כל עסק קטן, בינוני או גדול. הוא דורש משאבים גדולים מאוד וחלק נכבד מתקציב העסק מוזרם לטובת השיווק. כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה ויעילה יש צורך בכלים שיספקו מקסימום מידע על אוכלוסיית היעד, בכדי לכוון ולהתאים את השיווק אליו בצורה מקסימלית. מערכת ניהול קשרי לקוחות היא אחד הכלים החזקים והחשובים ביותר שתורמים רבות לשיווק מוצרי החברה.

ידע הוא כוח

מכירות הן הלחם של החברה והן אלה שמספקות את הזרמת המזומנים לעסק, אך הן אינן יכולות לקרות ללא שיווק טוב ומוצלח של העסק, שירותיו ומוצריו. כדי להצליח לייצר אסטרטגיה שיווקית טובה, על מנהלי השיווק לקבל את מקסימום האינפורמציה שהם יכולים לאסוף על קהל היעד הפוטנציאלי. לא חשוב באילו אמצעים השיווק נעשה, אם באמצעות הרשתות החברתיות, קידום במנועי החיפוש, פרסומות באמצעי מדיה שונים, עדין יש צורך לכוון לקהל היעד ממנו הסיכוי להרוויח יהיה הגדול ביותר. לאחר שמבינים מיהו קהל היעד, מהם צרכיו, מהם העדפותיו, ומהי הדרך הטובה ביותר להגיע אליו, בונים תוכנית פעולה, באמצעותה ניתן יהיה להתאים את התוכן אל אוכלוסיית המטרה, להחליט מהי צורת השיווק הטובה ביותר ובאילו סוגי מדיה כדאי להשתמש כדי לחשוף את הפרסום בצורה המקסימלית לקהל היעד המדובר.

השגת אינפורמציה על קהל יעד יכולה להיעשות בדרכים שונות, אך אחד האמצעים הטובים ביותר לרכישת הידע הוא באמצעות האינטרקציה של נציגי השירות, השימור והמכירות של החברה. איסוף נתונים יעיל לגבי הלקוחות יכול להיעשות רק על ידי תוכנה חכמה שמאפשרת זאת, ולכן כדי לאסוף מידע בצורה יעילה יש צורך במערכת ניהול קשרי לקוחות.

ניהול קשרי לקוחות חכם

מערכת לניהול קשרי לקוחות מקצועית, דוגמת תוכנת ה- CRM של חברת זברה, מספקת לנציגי המוקדים השונים בכל שלב בתהליך הפיכתו של לקוח פוטנציאלי ללקוח של ממש ובכל קשר שמתבצע עימו לאחר הפיכתו ללקוח, את הנוחות המקסימלית בתיעוד השיחה ותיעוד הצרכים של הלקוח. מחלקת השיווק צריכה לנהל קשר בריא עם כל מוקדי החברה, להגדיר מה הצרכים שלה לאיסוף מידע, כלומר אילו פרמטרים חשובים לה באיסוף המידע על הלקוחות. מנהלי המוקדים יוכלו בקלות להגדיר במערכת על סמך פרמטרים אלה את השדות שעל הנציג למלא במהלך השיחה. בסופו של דבר, ניהול קשרי לקוחות חכם יספק למחלקת השיווק דוחות כמותיים לפי הפרמטרים החשובים להם לאיסוף מידע על הצרכן, על סמך שיחות הנציגים, באמצעות מערכת חכמה שמאפשרת זאת, ויביא למקסום השיווק של החברה וכתוצאה מכך לעלייה משמעותית ברווחים.

כתיבת תגובה