CRM: להכיר את הלקוחות בארגון שלך

האם אתם באמת יודעים מי הם הלקוחות הקיימים אצלכם בארגון? האם אתם יודעים כמה לקוחות יש לכם? מהי ההכנסה הממוצעת שלכם מכל לקוח? כמה פעמים כל לקוח בממוצע יוזם שיחה/ פגישה עם מישהו מהארגון שלכם?

היום כבר כמעט אין אף ארגון שלא יודע כי המשאב החשוב ביותר אצלו בארגון הוא הלקוח. בפועל, מהכסף הנכנס מהלקוח משולם השכר, שכר הדירה, ארנונה וכדומה..

אבל האם אתם באמת יודעים מי הם הלקוחות שלכם? אין ספק שמידע שכזה יהיה קשה מאד לשאוב, במידה וניהול המידע אצלך בעסק מתבצע בתוך טבלת excel ובדיוק לשם כך קיימות תוכנות CRM.

ראשית נבין מהי תוכנת CRM?

 תוכנתCRM  – תוכנה לניהול קשרי לקוחות (Customer relationship management), זוהי תוכנה המאפשרת לשלב את מידע על המכירות בארגון לבין המידע על הלקוח בארגון. תוכנתCRM  יכולה להציג את המידע הרלוונטי על הלקוח כדי לשפר את ביצועי המכירות בארגון.

אם כך, איך תוכנה כזאת יכולה לדעת מי הם הלקוחות בארגון? באמצעות מספר פעולות פשוטות תוכל לשאוב את המידע הזה מתוכנת CRM:

http://pinterest.com/pin/254242341435919521/

1 הכנס מידע בסיסי אודות הלקוח שלך לתוכנה – הזן כל פרט אפשרי: תאריך לידה, מקום מגורים, מצב משפחתי, תחביבים, תחומי עניין וכדומה. חשוב להיות מודע לעובדה כי חלק מהלקוחות לא ירצו למסור את המידע ולעיתים תאלץ לדלות אותו בדרך אחרת.

2. הגדר את סוגי הלקוחות שלך – לשם פילוח נכון של הלקוחות, חשוב להגדיר מהם סוגי הלקוחות הקיימים אצלך לדוגמא: סטודנטים, חיילים, גימלאים, תלמידים.. ואם שאלתם למה יש להגדיר? הסיבה היא שחשוב להבין כי הכנסה ממוצעת מחייל תהיה שונה לחלוטין מהכנסה ממוצעת מגימלאי.

3. קבל מהמערכת מידע כמה הלקוח "שווה" לך – יש לקוחות שההכנסה מהם היא גדולה מאד אבל יחד עם זאת התשומה אותה עולה להחזיק אותו היא גדולה גם כן. אלה הם לקוחות שבדרך כלל "מטרידים" רבות את שירות הלקוחות, לא מרוצים מהרבה מאד דברים וכדומה. ניתן להבין כי לקוח שכזה, למרות שההכנסה ממנו היא גבוהה, יהיה "שווה" פחות לארגון מאשר לקוח, שבו ההכנסה ממנו תהיה קטנה יותר אבל יחד עם זה התשומה שעולה להחזיק אותו היא קטנה יותר.

4. הכנס כל מידע אפשרי לתוכנה – כל מידע הוא רלוונטי והתוכנה תדע להשתמש בו בעת הצורך, רק חשוב להגדיר אותו נכון. חשוב לדעת כי כל מידע שגוי שהוזן עלול לשבש את המידע המתקבל לכן ישנה חשיבות גדולה לאמיתות הנתונים.

5. צור חיתוכים ופילוחים שונים – תוכנת CRM תאפשר לך לבצע כמעט כל חיתוך ופילוח אפשרי אותו תרצה לדעת. דוגמאות לחיתוכים שונים: כמה סטודנטים התקשרו בשנה האחרונה? מה היה הנושא המרכזי אותו הם רצו לדעת? מהו הגיל הממוצע של הלקוחות הרווחים ביותר? מיהו סוג הלקוח המכניס ביותר עבורך. למה חשוב לדעת את כל זה? רק כך ניתן ללמוד אינפורמציה על הלקוחות ולתעל אותה למכירות.

לסיכום, תוכנתCRM  יכולה לאפשר לבצע כל חיתוך מידע אפשרי, לשם כך חשוב להזין את המידע אודות הלקוח בצורה הנכונה ולפלח את המידע הנדרש.

***

מוגש בחסות Reut One החופש לבחור את הטוב והמתאים ביותר. Reut One הינה בית פתרונות בתחום מערכות CRM המתמחה ביישום, פיתוח והטמעת מערכות CRM.

Written by GoArticle

Leave A Reply

דילוג לתוכן