כאשר מדברים על מאמרים שנכתבים למטרת קידום בגוגל ניתן לחלק אותם בצורה מאד כללית לשני סוגים עיקריים. הסוג האחד של מאמרים הוא הסוג האינפורמטיבי והסוג השני הוא הסוג השיווקי. לעיתים הגבולות בין הסוגים אינם ברורים ומדובר כאן רק בקווים כלליים שמאפיינים את הסוגים השונים.
כאשר אנחנו מדברים על מאמרים אינפורמטיביים אנחנו מדברים על מאמרים שאינם מפרסמים בצורה ישירה או בלעדית עסק או אתר מסוים. מדובר בכל מיני מאמרים שעוסקים במגוון נושאים שעשויים לעניין את הגולשים ומספקים לו מידע – יעיל יותר או פחות כפי שנראה להלן – על כל מיני מוצרים שונים. מאמרים אלה אינם מזכירים את האתר שעבורו נעשה הקידום או החברה שמנסה למכור מוצר מסוים. הקישור לאתר או לבית העסק נעשה באמצעות קישור שמוטמע בתוך המאמר. לעיתים המידע שמעניקים מאמרים אלה הוא מידע איכותי, מסודר ואמין. עם זאת לעיתים מדובר במאמרים פסבדו-אינפורמטיביים: אלה הם מאמרים שרק נועדו למלא מכסת מילים מסוימת אבל אינם מעניקים מידע חדש או שימושי לגולש.
מאמרים שיווקיים, לעומת זאת, מדברים ישירות על האתר שהם נועדו לפרסם. הם יכולים לפאר מוצר ספציפי של בית עסק ספציפי ונועדו לגרום לגולש לרצות לרכוש את המוצר או לגשת לאתר המפורסם. פעמים רבות מאמרים כאלה יובילו אל עמוד נחיתה – עמוד אינטרנט שנועד לקבל את פרטי הגולש ולגרום לו לבצע פעולה כלשהי: רכישה, הרשמה, בקשת פרטים וכדומה. מאמרים שיווקיים יכולים להיות גם אינפורמטיביים: הם מעניקים לגולש את המידע שלו הוא זקוק כשהוא ניגש לרכוש מוצר מסוים או כשהוא מחפש אתר מסוים. עם זאת המידע הניתן במאמרים אלה הוא מידע מוכוון שיווק באינטרנט והוא נועד להכווין את הגולש לרכוש את המוצר או לגלוש לאתר ספציפי.