כיום כולם כבר מבינים עד כמה התנהלות נכונה של העסק אל מול לקוחותיו תיקבע בצורה משמעותית את יכולות ההתקדמות והשגשוג שלו. על מנת לעשות זאת יש לזנוח הרגלים ישנים ולעבור למערכות מתקדמות יותר לניהול מערך הלקוחות, ובמילים אחרות – מערכות crm. מערכות אלו מגיעות בצורה של תוכנות קלות לשימוש והטמעה והן מניבות את פירות ההשקעה תוך זמן קצר ביותר .בשורות הקרובות נלמדכם כיצד לזהות תוכנת crm מומלצת שכדאי להשקיע ברכישתה.
התאמה אישית לצרכי העסק ותחום עיסוקו
תוכנות ה- crm נועדו לשמש כמקור מידע רב עוצמה עבור העסק מבחינת ניהול מערך לקוחותיו. הן כוללות את כל פרטי הלקוחות לרבות מקום מגוריהם, מינם, שעת התקשרות, מה הם רכשו, ריכוז כל החשבוניות, חוזים והסכמים ומצב הטיפול בבקשות קיימות לרבות תיעוד ההתקשרות. כל אחד מהפרטים הללו עולה באופן אוטומטי בפני נציג השירות בכל שיחה, והוא יכול להשתמש בהם לטובת מתן שירות יעיל ומושכל בהרבה. מאחר וכל עסק עובד אחרת ומתמחה בתחומים אחרים לגמרי, ישנה חשיבות רבה בהתאמה אישית של ממשק המערכת לצרכי העסק מבחינת התפריטים והפרטים המוזנים בו. מכך ניתן להבין כי תוכנת crm מומלצת צריכה ראשית כל להיות תוכנה מודולארית שמאפשרת צמצום והרחבה של פונקציות קיימות בקלות בהתאם לצרכים, וכמובן אפשרות לשינוי שמות התפריטים והגדרת מושגים מקצועיים ע"י מנהלי העסק והעובדים בהתאם לאופי השימוש.
נגישות, זמינות, עדכונים ועוד
גם התוכנה המתקדמת ביותר לא באמת תעמוד בייעודה אם לא תהיה נוחה וקלה ללמידה על ידי מנהלי ועובדי העסק. על כן תוכנת crm מומלצת היא כזאת שלוקחת בחשבון גם את אוכלוסיית הייעד ובהתאם לזאת מציעה ממשק ידידותי שנוח לתפעל ולשלוט בו. בנוסף רצוי שהתוכנה לא תגביל את המשתמשים בה בשום צורה ותהיה זמינה לשימוש לא רק ממסופים ספציפיים בתוך בית העסק אלא מכל מכשיר חכם בעל גישה לאינטרנט, טאבלטים, סמארטפונים ומחשבים ניידים. באופן זה ניתן לצייד מוכרנים ומשווקים שפועלים מחוץ לכתלי בית העסק עצמו ולאפשר להם לעדכן את תיקי הלקוחות ולבצע חיובים בו במקום. כמו כן רצוי לבחור בתוכנה שתסתנכרן בקלות עם שאר מערכי העסק דוגמת מערכת הנהלת החשבונות על מנת לבצע סליקה בו במקום, עם ממשק המחסן והמלאי על מנת לבדוק זמינות של מוצרים וסחורות וכך הלאה. הדבר האחרון שכדאי לשים אליו לב כאשר מחפשים אחר תוכנת crm מומלצת הוא האם ישנה התחייבות של הספק לעדכן את התוכנה מעת לעת (ללא עלות), להעניק תמיכה טכנית מלאה ולפתח אפשרויות נוספות בהתאם לצרכי העסק שמתעוררים עם הזמן.