קטגוריות
שיווק - מכירות

ייעוץ שיווקי בין הוליזם לקונקרטיות

ייעוץ שיווקי פועל בין שני קטבים: הקוטב ההוליסטי והקוטב הקונקרטי. ייעוץ שיווקי שפועל קרוב לקוטב ההוליסטי הוא יעוץ שיווקי שמנסה להעניק ללקוח תכנית שיווקית שלפיה יכול לפעול העסק במשך זמן ארוך. יועץ שיווקי שיוצר תוכנית שיווקית הוליסטית מנסה להתרומם מעל המקרים הנקודתיים ולהתרכז במבנה או בסטרוקטורה של העסק. כאשר יעוץ שיווקי פועל קרוב לקוטב ההוליסטי הוא עוסק בתמונה הגדולה. זהו יעוץ שיווקי שמרכיב מעין מכונה שתוכל לפעול לאורך זמן גם ללא כוונון תמידי. במידה מסוימת ייעוץ שיווקי הוליסטי עוסק באסטרטגיה. זהו יעוץ שיווקי שמנסה להתעלות מעל היום-יום כדי ליצור תכנית על שתתן מענה למקרים שונים ולבעיות שונות. יעוץ שיווקי הוליסטי בוחן את כל המרכבים של המערכת ומתוכם יוצר היועץ השיווקי מערכת משופרת שתפעל טוב יותר.

לעומת זאת, ייעוץ שיווקי שפועל קרוב לקוטב הקונקרטי הוא ייעוץ שיווקי שעוסק במיידי ובעכשווי. יועץ שיווקי שמעניק ייעוץ שיווקי קונקרטי מנסה לתת ללקוח פיתרון לבעיה מסוימת ברגע מסוים. גם תוכניות על של יעוץ שיווקי זקוקות מדי פעם להתאמה לתנאים המשתנים של השוק. משברים צצים ומחייבים ייעוץ שיווקי שייתן להם מענה; מכשולים מופיעים והלקוח זקוק לעזרה של יועץ שיווקי שייעץ לו כיצד להתגבר עליהם. ייעוץ שיווקי קונקרטי פועל ברמה הטקטית והוא מתבסס על מערכת יחסים קבועה בין לקוח X ובין יועץ שיווקי Y.

אבל יעוץ שיווקי טוב פועל כל הזמן בין שני הקטבים הללו. יועץ שיווקי מוצלח משתדל לתת ללקוח שלו יעוץ שיווקי שייתן מענה קונקרטי והוליסטי בו זמנית. ניתן אולי להסתפק רק בסוג אחד של ייעוץ שיווקי, אבל ייעוץ שיווקי שלם הוא כזה שפועל בין הקטבים, פעם קרוב לקוטב אחד ופעם אחרת בקרבה לקוטב השני. ייעוץ שיווקי הוא בסופו של דבר החיבור בין שני הקטבים והתנועה המתמדת ביניהם כדי לתת מענה מושלם ככל האפשר ללקוח.

כתיבת תגובה